ADA BUNGALOV

TURLAR

Fırtına Vadisi ( Zilkale-Palovit Şelalesi- Çat köyü- Elevit)

Fırtına Vadisi’nde yüksek dağlara doğru çıkıldığında ana vadi üzerinden ilk önce durağımız Zilkale’ye uğruyoruz. Mistik bir ortaçağ şatosu görünümündeki Zilkale, bir Ceneviz yapısı olarak tüm haşmetiyle karşımızda duruyor. Orada dereyi izlerken, bir taraftan da kalenin öyküsünü dinleyeceğiz. Hemen ardından 20 metre yükseklikten dökülen, Türkiye’nin yağmur ormanları niteliğindeki Palovit vadisinden asırlık ağaçların içinden geçerek, şelaleye varacağız. Burada biraz molalandıktan sonra Çat vadisine doğru hareket edeceğiz. İki derenin karşılaşma yeri olarak Çat ve hemen yukarısındaki köyü, bu vadinin en manzaralı yerlerinden. Gözalabildiğine dağları izleyeceğiz Çat’ta. Son olarak da 1800 metredeki Elevit yaylasına doğru yol alıp; Tafteni mahallesinden kısa bir yürüyüşle rotamızı tamamlayacağız.

Araç Yolculuğu: 3,5 saat Yürüyüş: 1 saat

Sal ve Pokut yaylaları

İkibin metre yükseklikte konumlanan Sal ve Pokut yaylalarında, Kaçkarlar’ı bir seyir terasından izleme hissine kapılacaksınız. Kaçkarlar’ın zirvesinden Altıparmaklar’a, Marsis tepesinden Gito yaylasına, açık havalarda Karadeniz’den akşamları günbatımına kadar çok ve çeşitli seyredecek rotalarımızda, bu iki yaylanın en güzel noktalarında yer alacağız. Vadinin en güzel konumlu bu iki yaylasında geçireceğiniz saatleri unutamayacağınızı garanti edebiliriz.

Araç yolculuğu: 2 saat Yürüyüş: 2 saat

Fırtına Vadisi köyleri (Ortan/Makrevis//Mollaveyis/Çinçiva)

Fırtına Vadisi’nin artık çok az sayıda kalan patikalarından yürümek, anıt ormanların, taş döşeli yolların hikayeleriniz izinde vadinin köy yaşamına yakından tanıklık etmek için köylere doğru yola çıkıyoruz. İlk durağımız Ortan köyünü baştanbaşa dolaştıktan sonra son evden itibaren patikaya girip, Makrevis köyüne doğru yol alıyoruz. Makrevis’in Hacina bölgesindeki kemer köprü ve değirmeni, ayrıca Deliemet ve Hacal konaklarını ziyaret edip, öğle yemeği için vadiye iniyoruz. Öğleden sonraki durağımız ise Mollaveyis köyü. Buradan da Üskürt dağı yolunu kullanarak Çinçiva köyüne doğru keyifli bir yolculukla, taş kemer köprüde rotamızı tamamlıyoruz.

Araç Yolculuğu: 1 saat Yürüyüş: 4 saat

Huser yaylası-Avusor yaylası-Avusor buzul gölü

Ayder vadisinin üzerinde yer alan Huser yaylası, 2 bin metreden Kaçkarlar’ı izleyebilecek güzel bir nokta. Huser’deki dağ manzarasıyla göz ziyafeti çektikten sonra, Avusor yaylasına doğru harekete geçeceğiz. Avusor’dansa yükseğe doğru buzul gölüne tırmanışa geçiyoruz. Derelerin ana kaynağı olan buzul gölünde, hava güzelse yüzmeniz de olası…

Araç Yolculuğu: 2 saat Yürüyüş: 3 saat

Guntz-Ayder-Tar Deresi-Habak köyü

Kaplıcalarıyla ünlü Ayder’de çok vakit geçirmeden önce yukarısında yer alan Guntz patikasına doğru yol alıyoruz. Guntz’dan Ayder’e doğru inip; biraz mola verdikten sonra Tar deresine doğru yürüyoruz. Tar deresi yürüyüşü tamamlandıktan sonra öğle yemeğini uygun bir yerde alıp; Habak köyüne doğru hareket ediyoruz. Burada yüzyıllık konakları ziyaret edip, Makrevis köyüne doğru inişe geçiyoruz. Konaklar, taş kemer köprü, eski cami ile kültür rotamızı tamamlamış oluyoruz.

Araç Yolculuğu: 1,5 saat Yürüyüş: 2 saat

Palovit Vadisi-Amlakit-Samistal

Türkiye’nin yaban hayatı açısından önemli bir sahası olan Palovit’e doğru yol alıp, Amlakit yaylasına ulaşıyoruz. Amlakit yaylasında civarda biraz gezinti yapıp, Samistal yaylasına doğru hareket ediyoruz. Samistal, Doğu Karadeniz bölgesinin en yüksek yaylası ve yüzyıllık kesme taş evleriyle oldukça ilginizi çekecek.

Araç yolculuğu: 5 saat Yürüyüş: 2 saat

Yukarı Kavrun-Göller

Yukarı Kavrun yaylası, Kaçkarlar’a kuzeyden tırmanan dağcıların önemli bir geçiş noktası olarak hala önemli bir bölge. Bizse, zirveye değil ama zirveye yakın 3 bin metre yükseklikteki Çengnevit bölgesine gidip buzul göllerine bakacağız. Yükseklerden dağları izlerken, Fırtına Vadisi’nin gözleri gibi duran göllere hava iyi olursa girme imkanımız da var.